fredag 3 september 2010

Föräldraförsäkringen, valet, feminismen

För ett par år sedan tyckte socialdemokraterna att en helt individualiserad föräldraförsäkring var en bra idé. Nu verkar kvoteringen plötsligt vara en dålig ide!?? Det enda politiska riksdagsparti som tagit ställning är vänstern. De vill dela. Eller rätta mig om jag har fel, för i den här valrörelsen tycks allting flyta rätt så fritt. Hur som helst, V tycks inte precis basunera ut det. Är det bara Fi som inte vacklar i frågan??
Igår publicerades en artikel i Focus, med Maria Sveland, som menar att de rödgröna måste närma sig alliansens politik pga det jämna opinionsläget och därför inte driver frågan. Hon har rätt och det är då själva faan! Jag hade förhoppningar om att jämställdhetsfrågor skulle bli viktiga i det här valet. Jag är besviken.

Maria Sveland skriver för övrigt att "Feminismen är skambelagd". Ja jävlar, men visst. Jag huttrar och drar det rosa täcket över mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar